Wil je Ronde billen? De BILLENBANK helpt!

Ronde billen zijn gewild, bij mannen én vrouwen. Probeer de nieuwe BILLENBANK bij Nije Balans !

  • Begin zittend op de grond
  • Plaats het gewicht of het elastiek op je heupen
  • Hou je bovenlichaam zo stil mogelijk
  • Kantel je bekken wanneer je omhoog gaat met je heupen
  • Gewicht op de hakken zetten
  • Voeten nét iets verder dan de knieën
  • Billen aanspannen
  • Billen rustig weer laten zakken
  • Herhalen totdat je de billen lekker voelt branden…

 

7 redenen waarom je regelmatig de BILLENBANK wilt gebruiken:
Kleine oefening, groot resultaat!

De BILLENBANK is een fantastische oefening voor je billen, is gemakkelijk uit te voeren en je kunt hem zo zwaar maken als je wilt. En dan noemen we nog lang niet alle redenen waarom je deze oefening écht moet doen.

1. JE RUGPIJN VERDWIJNT
Wanneer je veel stilzit, worden je bilspieren minder geactiveerd. Zwakke bilspieren hebben invloed op je houding en kunnen lage rugpijn veroorzaken. Vooral mensen die vaak lange tijd achter elkaar stilzitten, doen er goed aan om de BILLENBANK regelmatig te gebruiken.

2. JE KNIEPIJN VERDWIJNT
De meest voorkomende reden van kniepijn is een gebrek aan kracht en controle van je bovenbenen. Dit kan ervoor zorgen dat je tijdens het lopen veel met je knieën draait, wat kniepijn veroorzaakt. Je bilspieren spelen een belangrijke rol bij deze beweging. Door regelmatig de BILLENBANK te gebruiken worden je bilspieren sterker, helemaal als je de BILLENBANK met één been omhoog doet.

3. JE LOOPT SNELLER
Tijdens het hardlopen gebruik je vooral je bovenbeenspieren en hamstrings. Toch zijn je bilspieren net zo belangrijk voor een goede beweging tijdens het lopen. Je bilspieren beïnvloeden niet alleen de lengte van je pas maar ook de manier en kracht waarmee je afzet. Heb je sterke bilspieren dan loop je automatisch sneller en efficiënter. Hallo nieuw PR!

4. JE HOUDING VERBETERT
Met een voorovergebogen houding kan je wel vijf kilo zwaarder lijken, maar gelukkig is daar wat aan te doen. Door regelmatig te bewegen verbetert je houding. En met regelmatig bewegen bedoelen we niet één uur per week in de sportschool en de andere 23 uur in bed of op de bank. De spieren in je bekken moeten de hele dag door geactiveerd worden. Sta dus wat vaker op, loop een stukje of doe de – je raadt het al – BILLENBANK.

5. JE KRIJGT MOOIE RONDE, STEVIGE BILLEN
En wie wil dat nou niet?

6. JE SPIJKERBROEKEN ZITTEN OPEENS VEEL BETER
Ben je op zoek naar een perfecte spijkerbroek, maar kom je vaak niet verder dan een broek die wel – mwah – oké zit? Dan wordt het tijd om je BILLEN te trainen. Je billen én benen worden steviger waardoor je niet langer een ‘butt-lifting’ jeans nodig hebt.

7. JE WORDT EEN SQUATS-MASTER
Squats (kniebuigingen) worden vaak gezien als dé oefening voor je kont – en dat zijn ze deels ook.  Al zal een ervaren ‘squatter’ direct toegeven dat je BILLEN nét zo belangrijk zijn als je bovenbenen. Om diep genoeg te kunnen squatten is belangrijk dat alle spieren in en om je bekken goed samenwerken. En laat de BILLENBANK nou de ideale oefening zijn om deze spieren allemaal te trainen!

Suc6! PS: Heb je hulp nodig? Vraag Team Nije Balans om hulp of boek nu een gratis proefles op de BILLENBANK!

 

Gratis Proefles?

Vul het formulier in en we nemen binnen 1 werkdag contact met je op voor een afspraak.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.