Waarom een Personal Trainer?

Een personal trainer helpt je om jouw doelstellingen te behalen. Net zoals een arts iemand beter maakt, een fysiotherapeut je van je blessure af helpt, zo zorgt een personal trainer ervoor dat je fitter wordt, sterker wordt en vetweefsel verliest.

#1 Een goede personal trainer heeft kennis en ervaring

Iedereen mag zich ‘personal trainer’ kan noemen. Hiermee wordt het veel lastiger om de goede van de slechte trainers te onderscheiden. Aan de andere kant, met goede trainers haal je resultaat en met  slechte trainers niet.

#2 Het lukt je zelf niet

Hoe Personal Trainen met TRXbelangrijk vind je het om jezelf fitter, slanker en energieker te voelen? Wat zou het voor je betekenen als je kilo’s zou afvallen? Heb je weinig tijd, weet je niet wat je doet of dat goed is en wil je resultaat? Dan is het trainen met een personal trainer echt aan te raden.

Niks is zo frustrerend als iets niet lukt, ondanks alle pogingen die je ondernomen hebt. Vraag nú om hulp!

#3 Je zoekt grenzen op

Een goede personal trainer weet een balans te vinden tussen wat je nu kan en waar
je naartoe moet. Het is niet zo dat dit vanzelf gaat. Je moet je grens opzoeken om resultaat te behalen. Altijd trainen op een comfortabel niveau, zorgt niet voor vooruitgang. Dat is de reden waarom het trainen in de sportschool voor sommige mensen op een gegeven moment gaat vervelen.

Door de intensiteit van de oefeningen op elkaar af te stemmen, verleg je grenzen (wissel zware oefeningen af met wat makkelijkere oefeningen). Het lichaam raakt na verloop van tijd gewend aan de hogere intensiteit en kan daardoor steeds iets meer aan. Train je alleen, dan denken je vaak: ‘Ik vind het nu wel genoeg’ en dan stop je. Met je personal trainer zoek je samen de grens op zoeken en af en toe er net even overheen gaan. Achteraf denk je, ‘toch best lekker’.

#4 Geen vaste fitnessroutine

Een van de ‘pijlers tot succes’ is variatie in training.  Dit wordt soms nog wel eens onderschat. Bij variatie bedoel ik niet dat je na de eerste training geen squat en lunges meer mag maken, maar wel dat je trainingen verschillend zijn. Dat je het lichaam verschillende bewegingen leert maken, en je training op een andere manier inricht.

Wat ik vaak doe is een krachtgedeelte (voor het opbouwen van spiermassa en het verliezen van buikvet) direct gevolgd door een (kort) intensief cardio-gedeelte. Hierdoor train je direct de spiervezels die je met het krachtgedeelte hebt aangemaakt.

Hierbij kies ik niet alleen andere oefeningen, ook zorg ik dat we deze kracht/cardio combinatie op een andere manier indelen, met circuittraining bijvoorbeeld. Of door het aantal oefeningen en herhalingen aan te passen.

Als personal trainer vind ik het echt leuk om een training te bedenken en die dan precies het effect heeft wat ik verwacht. Op zo’n moment weet ik dat een training geslaagd is.

# 5 Je wilt resultaat

Je kan verschillende redenen hebben om met een personal trainer te trainen. Toch doe je het uiteindelijk voor één ding: resultaat. Of dit nu gaat om afvallen, in vorm te blijven, op een veilige manier van je blessures af te komen, beter in je vel te zitten, of fitter worden. De reden dat een personal trainer je daarbij kan helpen is eenvoudig het zorgt voor resultaat.

Wat is een goede personal trainer?

Een personal trainer begeleidt je op een veilige en effectieve manier met individuele trainingen. Een personal is ook een coach die je helpt met jouw doelstellingen (voeding en training). Een personal trainer motiveert je, en is een bron van inspiratie.

Maak een afspraak voor een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek en 15 minuten gratis personal training.